Externe expertise nodig bij begeleiding van een complexe klas?

In deze trajecten kijk ik samen met jou naar wie jij bent.

Wie ben jij als mens? Wat is jouw rol als juf, meester, mentor en/of docent?
Na deze trajecten kun jij nog beter reflecteren op wat jij jouw klas brengt en wat jouw klas jou spiegelt. Dit gebeurt bewust en onbewust. Ook kun je de uitdagingen van jouw klas met een systemische bril bekijken en heb je meer inzicht in de diepere laag (vaak niet zichtbaar) binnen de groepsdynamiek.

Waarom is dit belangrijk?

Jij bent zelf een onderdeel van de dynamiek van het systeem. En met het systeem wordt  de klas bedoeld, jouw team en/of jouw school.

Als je meer wilt leren over je klas, mag je ook naar jezelf leren kijken.

Wil je meer leren over jezelf, dan mag je ook naar de klas kijken.

Daarnaast wordt de dynamiek vaak helder en kun je gericht aan de slag met interventies. Hier zet ik ook lichaamsgerichte werkvormen in zodat het voelen en denken worden afgewisseld.

Er zijn 3 begeleidingstrajecten die ik aanbied:

Traject Basis: “Groep in kaart brengen”

  • 3 coachingssessies
  • 1x  groepsopstelling
  • Gericht advies

Traject Uitgebreid: “Rust in de groep”

  • 5 coachingssessies
  • 2x  groepsopstelling
  • Gericht advies en praktische interventies

Traject Intensief: “Grip op de complexe groep”

  • 8 coachingssessies
  • 4x  groepsopstelling
  • Gericht jaarplan met advies en praktische interventies. Individuele systemische, lichaamsgerichte hulp (specifieke leerlingen)